مقالات

موارد مهم مراقبت از پا

موارد مهم مراقبت از پا

موارد مهم مراقبت از پا:

برای انجام سریع و بموقع خیلی از کارهای روزانه نیاز به پاهای سالم داریم.میتوانید تصور کنید که بدون پای سالم چقدر انجام این کارها میتواند سخت و طاقت فرسا باشد.

بطور مثال اگر تاخیری در بیدار شدنتان بوجود بیاید با پاهای سالم خیلی سریعتر میتوانید این تاخیر را جبران کنید.

نکته مهم اینجاست که ما با پاهای خودمان طوری رفتار میکنیم که انگار نیاز به مراقبت خواصی ندارند قرار است برای همیشه سالم بمانند.باید بدانیم که حقیقت چیز دیگریست و پاها نیز مانند تمام اعضای بدن نیاز به مراقبت و نگهداری دارند.

نکاتی هستند که باید همیشه آنها را رعایت کنیم

نگهداری درست از پاها نیاز به زحمت زیادی ندارد :

  • پوشیدن کفش ایمن و مناسب که از ساییده شدن یا سر خوردن جلوگیری کند.
  • تمیز و خشک نگه داشتن پاها به خصوص بین انگشتان پا.
  • به طور مرتب آنها را از نظر بریدگی یا زخم، قرمزی، تورم یا کبودی بررسی کنید. پاهای خود را به خوبی بشناسید و حالت طبیعی آن را به خاطر بسپارید.
  • استفاده از سوهان پا یا سنگ پا برای نرم کردن بافت مرده کف پا.
  • اگر پوست شما خشک است از مرطوب کننده استفاده کنید تا از ترک خوردن آن جلوگیری کرده و بافت آن را بهبود بخشد.

کوتاه کردن مداوم ناخنها

شما باید به طور منظم پاهای خود را چک کرده و از آنها مراقبت کنید. کوتاه کردن و سوهان زدن ناخن­های پا از نکات مهم و مراقبتی برای پاهای شما است. کسانی که به صورت دائم از خدمات یا انواع دستگاه های پدیکور پا و همچنین مانیکور استفاده می­کنند نیازی به این کار نخواهند داشت و کسانی که این خدمات را ارائه می­دهند به بهترین شکل مراقبت ناخن­های دست و پا را انجام می­دهند.

برای راحت شدن کار و صرفه جویی در وقت انجام مراقبت­های ناخن را به متخصصین این کار بسپارید. این کار به زیباتر شدن ناخن­ها کمک می­کند.

استفاده از مرطوب کننده پا

پاهای ما بیشتر از دستانمان با سطوح سخت و آلوده در تماس هستند و به همین دلیل زودتر دچار خشکی و پینه خواهند شد. با توجه به فشاری که پاها در طول روز تحمل می­کنند.

انجام روش­هایی مثل شستشوی به موقع و لایه برداری ضروری است. پس از لایه برداری نیاز است تا از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید و یک جوراب بپوشید تا مرطوب کننده جذب پا شود. مدتی استراحت کنید و از جای خود بلند نشوید. این کار پوست پا را نرم خواهد کرد.

موارد مهم مراقبت از پاموارد مهم مراقبت از پا

مشکلات پا

اگر هر گونه مشکلی در پاهای خود تجربه کردید، مانند بریدگی یا زخم یا ترشح مایع یا خون از هر ناحیه پا، با پزشک عمومی خود یا یک متخصص صحبت کنید تا در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید، مشورت کنید.

دیابت و مراقبت از پا

افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بی حسی در پاها هستند، که مانع از آن می شود که پای خود را روی زمین تشخیص دهند. اگر دچار اختلال در گردش خون یا دیابت (متوسط یا پرخطر) هستید، توصیه می­شود هر روز پای خود را چک کنید.

اگر دیابت دارید، باید پاهای خود را به عنوان بخشی از بررسی سالانه دیابت خود برای بررسی و نظارت بر هرگونه تغییر، غربالگری کنید.

کفش

علاوه بر مراقبت از پاهای خود، باید به کفش خود نیز توجه کنید زیرا این امر می­تواند بر راه رفتن و تعادل شما نیز تأثیر بگذارد.

یک کفش خوب باید از پای شما حمایت کند و از آن محافظت کند و اجازه حرکت طبیعی در حین راه رفتن را بدهد. کفش‌های نامناسب می‌توانند باعث مشکلات پا مانند میخچه، پینه، بونیون و ناخن‌های فرو رفته در پا شوند.

امیدواریم که از این وبلاگ استفاده لازم را برده باشید. پیشنهاد میکنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده کنید

نماینده فروش تجهیزات پزشکی و زیبایی ناصری


اطلاعات تماس: ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

واتساپ : ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

اینستاگرام: tajhiznaseri

تلگرام:  tajhiznaseri

ایمیل: mojhebeauty@gmail.com

ایتا: tajhiznaseri

روبیکا: tajhiznaseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *