مقالات

لیپوساکشن بینی چیست؟

لیپوساکشن بینی چیست؟

لیپوساکشن بینی چیست؟;  بافتهای چربی در جاهای مختلف بدن ایجاد میشوند که میتوانند به سلامت بدن آسیب بزنند و همچنین زیبایی ظاهری را از بین ببرند.به همین دلیل است که مردم اکثرا در تلاشند که با روشهای مختلف مانند ورزش کردن و تغذیه مناسب این مشگل را حل کنند.

اما متاسفانه بعضی از این بافتهای چربی خیلی سرسخت هستند و نمیتوان آنها را با روشهای معمول از بین برد.در همچین شرایطی عملهای زیبایی وارد میدان شده که یکی از معروفترین آنها لیپوساکشن است.

لیپوساکشن؛ عمل زیبایی برای از بین بردن چربی بدن

لیپوساکشن یک عمل پزشکی کم‌تهاجمی است که به‌منظور از بین بردن بافت‌ها و رسوبات چربی در قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شود. بسیاری از افراد، ضمن تغذیه مناسب و ورزش روزمره از تجمع چربی‌ها در پهلو، ران، شکم و سایر نواحی بدن خود رنج می‌برند.

از بین بردن چربی از طریق لیپوساکشن برای افرادی مناسب است که به‌خاطر عوامل محیطی، سبک زندگی و ژنتیک مبتلا به چاقی‌های موضعی هستند.

لیپوساکشن با از بین بردن رسوبات اضافی چربی و بهبود خطوط و تناسب بدن، نواحی خاصی را لاغر می‌کند و تغییر شکل می‌دهد. چربی‌های شکم، مچ پا، باسن، صورت، ران، بازوها و کمر از جمله مواردی هستند که با لیپوساکشن رفع می‌شوند. البته لیپوساکشن برای درمان سلولیت یا افتادگی پوست کاربرد ندارد و باید این روش را با عمل‌هایی مانند لیفت صورت انجام دهید.

لیپوساکشن بینی چیست؟

لیپوساکشن بینی چیست؟

لیپوساکشن چگونه انجام می‌شود؟

لیپوساکشن تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند جایگزین رژیم‌های لاغری و ورزش شود. در ابتدای کار پزشک برای راحتی شما در طول عمل، داروهای بی‌حسی موضعی، آرام‌بخش داخل وریدی یا بی‌هوشی عمومی تجویز می‌کند. در واقع بی‌حسی موضعی برای کاهش خونریزی و درد حین عمل به ناحیه موردنظر تزریق می‌شود.

سپس پزشک در قسمت تحت درمان برش‌های کوچک و نامحسوسی ایجاد کرده و یک لوله توخالی نازک یا کانول را از طریق برش‌ها وارد بدن می‌کند. در نهایت با استفاده از یک سرنگ جراحی که به کانول وصل است، چربی‌ها از داخل بدن ساکشن یا کشیده می‌شوند. به این منظور دستگاه لیپوماتیک طراحی شده که در کمترین زمان و با حداقل عوارض، عملیات برداشت چربی را انجام می‌دهد.

اصلاح فرم بینی با لیپوساکشن ممکن است؟

لیپوساکشن بینی نیز در دسته عمل‌های زیبایی قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای لیپوساکشن از بین بردن چربی قسمت‌های مختلف صورت مانند چانه و گونه‌ها است. البته لیپوساکشن بینی تاثیر چندانی در زیبایی ندارد و حتی در حال حاضر در مراکز معتبر انجام نمی‌شود. برای زیباسازی و فرم‌دهی به بینی معمولا از تزریق چربی استفاده می‌کنند.

پزشک جراح ابتدا از طریق لیپوساکشن، اقدام به تخلیه چربی از قسمت‌های مختلف بدن کرده، سپس چربی را بعد از تصفیه به بینی تزریق می‌کند. تزریق چربی به بینی باعث از بین رفتن افتادگی و اصلاح فرم آن می‌شود. لیپوساکشن فقط یکی از فناوری‌های مدرن برای اصلاح فرم بدن است؛

عوارض ناشی از لیپوساکشن بینی چیست؟

همه روش‌های پزشکی حتی استفاده از قرص استامینوفن هم با عوارضی همراه است؛ بنابراین قبل از انجام هر عملی، باید در مورد عوارض احتمالی آن اطلاعات لازم را کسب کنید. از جمله خطرات لیپوساکشن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. عوارض ناشی از بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی
  2. کم شدن آب بدن حین جراحی و شوک‌های عصبی ناشی از آن
  3. بروز عفونت
  4. حساسیت به لیدوکائین
  5. تجمع مایعات و تشکیل حفره‌های مایع زیر پوست
  6. آسیب رسیدن به اعصاب، ماهیچه‌ها و عروق خونی
  7. سوختگی ناشی از تجهیزات پزشکی

مراقبت‌های قبل و بعد از لیپوساکشن بینی

قبل از حاضر شدن در جلسه درمان با لیپوساکشن باید بدنتان را برای انجام عمل آماده کنید. معمولا پزشک در جلسه مشاوره از شما می‌خواهد کارهای زیر را تا روز عمل انجام دهید:

  • آزمایش‌های تجویزشده را انجام داده و به پزشک تحویل دهید.
  • داروهای خاصی مصرف کرده یا داروهای فعلی را طبق دستور پزشک تنظیم کنید.
  • سیگار نکشید.
  • از مصرف آسپرین، داروهای ضدالتهاب و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید. زیرا این خوراکی‌ها خونریزی را افزایش می‌دهند.
  • لیپوساکشن را در یک مرکز جراحی معتبر و مجوزدار انجام دهید.
  • برای برگشتن به خانه با کسی هماهنگ کنید تا شما را همراهی کند.

 

امیدواریم که از این وبلاگ استفاده لازم را برده باشید. پیشنهاد میکنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده کنید

نماینده فروش تجهیزات پزشکی و زیبایی ناصری


اطلاعات تماس: ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

واتساپ : ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

اینستاگرام: tajhiznaseri

تلگرام:  tajhiznaseri

ایمیل: mojhebeauty@gmail.com

ایتا: tajhiznaseri

روبیکا: tajhiznaseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *