مقالات

راهکارهای خانگی برای رفع چروک پیشانی

راهکارهای خانگی برای رفع چروک پیشانی

راهکارهای خانگی برای رفع چروک پیشانی

برای آشنایی با  راهکارهای خانگی برای رفع چروک پیشانی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. چین و چروک پوست قسمتی از بخش طبیعی پیر شدن پوست است اما دلیل های دیگری نیز وجود دارند که باعث این اتفاق می شوند.

مورد هایی مثل قرار گرفتن مستقیم در برابر نور آفتاب ، سیگار کشیدن و آلاینده های محیط اطراف و همچنین مراقبت نکردن صحیح از پوست ممکن است باعث شود که خطوط چین و چروک بسیار سریعتر در پوست شما ظاهر شود.

غالبا برای از بردن این چین و چروک به روشهای پرهزینه و همچنین در گاهی از مواقع خطرناک مامند بوتاکس روی می آورند ، اما قبل از این کار پیشنهاد میکنم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا روشهای ساده تر و خانگی رفع این مشگل را فرا بگیرید.

در این مقاله یاد میگیریم که چطور با صرف هزینه کمتر و ساده تر میتوان از دست این چروک ها رها شد.

 

دلیل چین و چروک پیشانی چیست؟

همان طور که در بخش مقدمه اشاره کوتاهی داشتیم، چین و چروک پیشانی در اثر ترکیبی از عوامل متعدد ایجاد می‌شود. مهم‌ترین عامل افزایش سن شماست. هر چقدر سن‌تان بیشتر می‌شود، به طور طبیعی پوست‌تان خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و همچنین چربی کمتری ترشح می‌کند. با خشک‌تر شدن پوست، احتمال بروز چروک‌های پیشانی هم بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این، اشعه ماورابنفش موجود در نور خورشید می‌تواند محرکی برای چین و چروک پیشانی شما باشد؛ چرا که اشعه UV، بافت همبند پوست را از بین می‌برد و به همین دلیل است که استفاده از کرم ضدآفتاب در هر سنی بسیار حیاتی است.

سیگار کشیدن هم بر کلاژن پوست تاثیر گذاشته و روند طبیعی پیری پوست را سریع‌تر می‌کند. از همه مهم‌تر حالات متعدد صورت مانند اخم کردن یا بالا کشیدن ابروها می‌تواند نقش زیادی در بروز چروک‌های پیشانی داشته باشد. در ادامه با بهترین روشهای از بین بردن چروک پیشانی در خانه آشنا می‌شوید.

راهکارهای خانگی برای رفع چروک پیشانی

راهکارهای خانگی برای رفع چروک پیشانی

 

بهترین روش برطرف کردن چین و چروک پیشانی در خانه

اما علت این خط و خطوط هر چه که باشد، برای رفع چین و چروک پیشانی چه باید کرد؟ آیا به غیر از تزریق و جراحی‌های پردردسری مانند بوتاکس، روش‌های ساده‌‌تر و البته موثری برای از بین بردن خطوط پیشانی وجود دارد؟ در ادامه به پاسخ این سوالات می‌پردازیم. شرط می‌بندیم با مطالعه و عملی کردن راهکارهای زیر، شگفت‌زده خواهید شد.

 

محصولات مراقبت از پوست برای درمان چروک پیشانی

یکی از موثرترین راههای از بین بردن چروک پیشانی استفاده از محصولات تخصصی است که دقیقا برای رفع چروک پیشانی طراحی و تولید شده‌اند. تنها کافی است سری به فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی معتبر و یا داروخانه‌ها بزنید و این محصولات را تهیه کنید. قبل از خرید، از راهنمای زیر برای شناخت موثرترین ترکیبات ضدچروک غافل نشوید:

هرروز ژل، کرم یا سرم ضدپیری بزنید

محصولات متنوعی تحت عنوان ضدپیری یا anti-aging در بازار به فروش می‌رسد که هر کدام فرمولاسیون منحصربه‌فردی دارند. فارغ از اینکه کدام محصول را انتخاب می‌کنید، اگر به طور مداوم از آن استفاده کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت. پس حتما این نوع محصولات را در برنامه روزانه مراقبت از پوست‌تان بگنجانید.

کرم رفع چروک پیشانی معمولا غلیظ‌تر است و به ویژه برای تغذیه پوست‌های خشک موثر عمل می‌کند. از طرف دیگر ژل‌ها از کرم‌ها سبک‌ترند و حس ابریشمی و لطیفی دارند. همچنین نسبت به کرم‌ها، سریع‌تر به پوست جذب می‌شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهید محصول ضدپیری را به روتین مراقبتی صبح‌های‌تان اضافه کنید، ژل‌ها گزینه مناسب‌تری هستند.

برای چروک‌های عمیق از رتینوئید موضعی استفاده کنید

رتینوئیدها، که از ویتامین A گرفته می‌شوند، از محبوب‌ترین ترکیبات ضدچروک به ویژه برای رفع چروک عمیق پیشانی هستند. شما می‌توانید هر دو نوع کرم رتینوئید طبیعی و یا مصنوعی را بدون نسخه پزشک از داروخانه‌ها تهیه و یا با مشورت پزشک متخصص، از رتینوئیدهای قوی‌تری مانند ترتینوئین استفاده کنید. برخی معتقدند که رتینوئیدها، بهترین کرم رفع چروک پیشانی هستند.

در طول زمان استفاده از اسیدهای رتینوئیک، به مرور متوجه محو شدن و رفع چروک پیشانی‌ خواهید شد. ممکن است ۳ تا ۶ ماه طول بکشد تا کاملا چین و چروک‌ها از بین بروند. با این وجود حدودا بعد از ۱۲-۶ ماه استفاده مداوم، بهترین نتیجه را از رتینوئیدها خواهید گرفت.

پوست‌تان را با اسیدهای آلفا هیدروکسی صاف کنید

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) مانند گلیکولیک و لاکتیک اسید و بتاهیدروکسی اسیدها (BHAs) مانند سالیسیلیک اسید به آرامی پوست شما را لایه‌برداری می‌کنند و از این طریق چین و چروک‌های پیشانی را کاهش می‌دهند. معمولا این ترکیبات در اغلب لایه‌بردارهای شیمیایی وجود دارند. پیشنهاد می‌کنیم استفاده از آن‌ها را فقط با یک بار در هفته شروع کنید؛ چرا که ممکن است باعث حساسیت بیشتر پوست‌تان شود.

نکته جالب در استفاده از این محصولات این است که این طور به نظر می‌رسد پوست‌تان بلافاصله بعد از مصرف، صاف و چاق‌تر شده است. این اثر موقتی است؛ با این حال به ویژه اگر از AHA استفاده کنید، به مرور زمان چین و چروک‌ها محو خواهند شد.

برای نتایج فوری، کرم سیلیکونی را امتحان کنید

یک فیلر مناسب با پرکردن خطوط عمیق به رفع چین و چروک پیشانی و دور چشم شما کمک می‌کند. تنها باید مقدار کافی از این نوع محصولات را روی چروک‌ها با حرکات ضربه‌ای بزنید و مطابق دستورالعمل روی برچسب صبر کنید تا خشک شوند. فیلرها با شستن صورت اثر از بین می‌روند، اما به دلیل نتیجه فوری، گزینه ایده‌آلی برای مجالس و مهمانی‌ها محسوب می‌شوند.

با اینکه اکثر این ترکیبات هیچ گونه اثر طولانی مدتی روی پوست شما ندارند؛ اما بعضی از آن‌ها حاوی مواد لایه‌بردار بوده و به تدریج می‌توانند چروک‌های پیشانی و قسمت‌های دیگر صورت‌تان را صاف کنند. در واقع شما می‌توانید روی کرم‌های پرکننده چین و چروک آرایش کنید؛ چرا که سیلیکون‌ها به عنوان پرایمر برای پوست‌تان عمل می‌کنند.

برای چاق شدن صورت‌ از هیالورونیک اسید استفاده کنید

هیالورونیک اسید یک ماده فعال طبیعی است که در بسیاری از محصولات آبرسان و ضدپیری یافت می‌شود. این ترکیب فوق العاده آب را به خودش جذب کرده و آن را در پوست شما نگه می‌دارد. این آبرسانی دوچندان پوست را فربه‌تر و در نتیجه چروک پیشانی را رفع می‌کند.

در نتیجه سفت‌تر شدن پوست‌تان، احتمال ایجاد چین و چروک‌های جدید کمتر می‌شود. بنابراین هیالورونیک اسید علاوه بر از بین بردن خطوط پیشانی یک ماده پیشگیرانه موثر است.

به دنبال پپتیدهای تقویت کننده کلاژن پوستی باشید

بعضی از کرم‌های ضدچروک حاوی پپتیدهایی هستند که تولید و ذخیره کلاژن را در پوست‌تان افزایش می‌دهند. با استفاده مرتب از این کرم‌ها، خطوط و چین و چروک پوست‌تان به حداقل می‌رسد. بهتر است در کرم مورد نظر به دنبال پپتیدهای مس‌دار یا Copper peptides باشید.

برای خرید تجهیزات پزشکی و پوستی به لینک های زیر مراجعه بفرمایید.

نماینده فروش تجهیزات پزشکی و زیبایی ناصری

 تماس:  ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

واتساپ :  ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

اینستاگرام: tajhiznaseri

تلگرام:  tajhiznaseri

ایمیل:  mojhebeauty@gmail.com

ایتا: tajhiznaseri

روبیکا: tajhiznaseri

سروش: tajhiznaseri

حجره اینترنتی: tajhiznaseri

ساعت کاری: ۸ الی ۲۱

آدرس: تهران, حیطه فعالیت کاری سراسر استان

به مدیریت : خانم ناصری


خرید کالا پزشکی , قیمت کالای پزشکی در رشت , تولید و پخش تجهیزات پزشکی , فروش تجهیزات پزشکی , تجهیزات پزشکی رشت , خرید دستگاه لاغری , تجهیز ناصری , مرکز تجهیزات پزشکی رشت , تجهیزات سالن زیبایی ، تجهیزات پزشکی تهران ، تجهیزات پوست و مو ، ترولی ، هیدرودرم ، تخت مژه ، تخت ناخن ، ترولی فلزی،لیفتینگ و هایفوتراپی،تولیدی میز ناخن تهران، راهکار جلوگیری از پوکی استخوان,دستگاه اسکالپ سر,ترولی فلزی,کیف تجهیزات پزشکی,تخت مژه,سرشور سیلیکونی,قیمت تخت مژه کار,دستگاه کاشت ناخن,

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *