مقالات

درمان سرفه در خانه

درمان سرفه در خانه

سرفه در واقع یک حرکت یا واکنش طبیعی بدن یا میتوان گفت به عنوان ساده ترین روش خط دفاعی بدن میباشد.

با این حرکت بسیاری از عوامل میکروبی به بیرون از بدن منتقل میشود، سرفه بستگی به عاملی دارد که ان را تحریک کرده و بر این حسب به انواع مختلف تقسیم میشود.

درمان کردن سرفه نیز باید پس از بررسی عامل ایجاد کننده سرفه انجام شود زیرا که هر نوع سرفه درمان خاص خود را دارد.برای اینکه بیشتر با روشهای درمان سرفه و درمان خانگی آن آشنا شوید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سرفه خشک چیست؟

افراد زیادی هستند که وقتی درگیر سرفه میشوند سوال میپرسند که سرفه خشک به چه شکلی است؟

در واقع سرفه خشک به سرفه ای گفته میشود که فاقد هرگونه خلط یا مخاط در مجاری تنفسی باشد،اگر میخواهید به روشی مناسب برای درمان سرفه خشک برسید بهتر است با : منابع ، اسامی تجاری معتبر ، تداخلات دارویی و عوارض جانبی آن ها آشنا شوید.

مهمترین نشانه های سرفه خشک

شناخت دقیق علائم به درمان بهتر و مناسب تر می انجامد. مهمترین علائم شناسایی سرفه خشک شامل موارد زیر است:

۱٫بدون خلط و مخاط است.
۲٫مجاری تنفسی می خارند.
۳٫احتمال عود در شب وجود دارد.

سرفه کردن خشک نشانه چیست؟

به نظرشما سرفه خشک نشانه چیست ؟ با توجه به اینکه علت ایجاد سرفه خشک شامل : دود سیگار و دخانیات ، ریفلاکس معده ، آلرژی یا حساسیت محیطی ، آسم یا ترشح بینی ، بیماری های مزمن ریوی ، کرونا و… می باشد. بررسی تک تک محرک ها به شناخت بهتر نحوه درمان سرفه خشک در خانه منجر می شود.

درمان سرفه در خانه

پیدا کردن علت سرفه

در درمان خانگی سرفه خشک حتما توجه به عوامل زیر را مد نظر داشته باشید:

عفونت ویروسی

در برخی از موارد؛ ویروس ها باعث بروز حالت سرفه خشک در افراد هستند. امروزه ویروس کووید ۱۹ به عنوان شناخته شده ترین ویروس ایجاد کننده سرفه خشک مطرح است. سرفه ممکن است بعد از بهبود بیماری کرونا تا مدت ها گریبان گیر اشخاص باشد و با کوچکترین حس بوی عطر یا سیگار شروع شود. نحوه درمان سرفه خشک در خانه ناشی از عفونت ویروسی مانند کرونا و امیکرون کمی متفاوت تر از سایر عوامل است.

آسم

آسم یک وضعیت ژنتیک هست که فرد به برخی از عوامل محیطی مانند : گرده ، غبار ، ترشحات حشرات و… حساسیت داشته و در صورتی که در معرض آنها قرار گیرد مجاری تنفسی اش تنگ و متورم شده و به سرفه خشک حساسیتی ممتد منجر می شود. از علائم آسم می توان به سرفه های خشک آلرژیک تا حد ایجاد تهوع اشاره کرد.

ریفلاکس معده

بازگشت اسید به مری ناشی از اختلال در عملکرد دریچه یا تولید بیش از حد اسید در معده می تواند باعث تحریک مری شده و سرفه خشک از معده را به وجود آورد.

ترشحات بینی
بدن انسان در هنگام حساسیت فصلی یا سرماخوردگی با ترشح مخاط بیشتر واکنش نشان می دهد. این ترشحات آبکی و روان بوده و با تحریک عصب پشت گلو باعث بروز سرفه های خشک می شوند

درمان سرفه خشک در طب سنتی

درمان سرفه در خانه

چای عسل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در یک تحقیق انجام گرفته برای درمان سرفه خشک شبانه در کودکان مشخص شد؛ اثربخشی عسل بیشتر از داروی ضد سرفه دکسترومتورفان است. این اثربخشی در کاهش سرفه و تسکین درد بوده است.

نحوه درمان سرفه خشک در خانه با عسل اینگونه است که می توان دو قاشق چای خوری از آن را با یک لیوان : آب جوش ، چای کم رنگ یا دم نوش آویشن ترکیب کرد و روزانه یک یا دوبار از آن نوشید.

کاهش سرفه خشک با زنجبیل

شما می توانید سرفه خشک حساسیتی یا آلرژیک ناشی از آسم را با زنجبیل تسکین دهید. زنجبیل با خاصیت ضد التهابی در کاهش درد ، تهوع و سرفه خشک بسیار موثر است. بدین منظور نحوه درمان سرفه خشک در خانه با زنجبیل اینگونه است که: ۲۰-۴۰ گرم زنجبیل را در یک فنجان آب جوش ریخته و صبر کنید کمی دم کشیده و جا بیفتد برای افزایش کارایی و به دست آوردن طعم مناسب می توانید از عسل استفاده کنید.

بخار حمام

استفاده از بخار هوا بیشتر برای درمان سرفه خلط دار مد نظر قرار می گیرد تا اینکه سرفه خشک مورد توجه باشد. اما باید گفت بخار هوا برای درمان خانگی سرفه خشک در اطفال و بزرگسالان در خانه بی تاثیر نیست.

دوش آب گرم و حمام کردن موجب کاهش خشکی مجاری تنفسی خواهد شد و سرفه خشک و خلط دار را بهبود می بخشد. سعی کنید بعد از خروج از حمام حتما یک لیوان آب هم دما با اتاق میل کنید زیرا از کم آبی و افزایش دمای بدنتان جلوگیری می کند.

گل ختمی برای سرفه خشک

درمان سینه پهلو با ریشه گل ختمی در طب سنتی سابقه طولانی دارد. بهترین شربت برای درمان سرفه خشک را می توان شربت ضد سرفه حاوی : عشقه ، گل ختمی و آویشن دانست. علت این امر وجود ماده ای به نام موسیلاژ در گیاه ختمی است. موسیلاژ را لعاب گیاهی نیز می نامند زیرا ماده ای غلیظ و چسبناک می باشد که سطح گلو را پوشانده و از تحریک آن و شدت گرفتن سرفه جلوگیری می کند.

امیدواریم که از این وبلاگ استفاده لازم را برده باشید. پیشنهاد میکنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده کنید

نماینده فروش تجهیزات پزشکی و زیبایی ناصری


اطلاعات تماس: ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

واتساپ : ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

اینستاگرام: tajhiznaseri

تلگرام:  tajhiznaseri

ایمیل: mojhebeauty@gmail.com

ایتا: tajhiznaseri

روبیکا: tajhiznaseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *