مقالات

تاثیر پیاده روی در لاغری

تاثیر پیاده روی در لاغری

کنترل کردن چاقی با استفاده از پیاده روی 

باید بدانید که اضافه وزن و چاقی فقط بر روی ظاهر شما تاثیر نمی گذارد و اگر به فکر کاهش وزن نباشید بدن شما مستعد قرار گرفتن در برابر بیماریهای گوناگونی از قبیل نارسایی قلبی،سرطان و دیابت و …….. می شود.بسیاری از پزشکان در تاثیر پیاده روی بر کاهش وزن تاکید بسیار دارند.

اگر یک برنامه پیاده روی منظم را برای خود در نظر بگیرید فواید بسیاری را برای بدن شما به همراه دارد که کاهش وزن میتواند مهمترین آن باشد.

راه رفتن یکی از ساده ترین ورزشها محسوب میشود که هر فرد در هر مکانی میتواند به آن بپردازد اما نکته مهم اینجاست که روزانه چقدر پیاده روی برای ما نیاز هست تا به وزن ایدهآل برسیم؟

روزانه چند دقیقه پیاده روی کنیم؟

برای اینکه بتوانیم وزن خود را کاهش دهیم نیاز است که روزانه بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پیاده روی تند داشته باشیم البته میتوانیم بعضی روزها کمتر و بعضی روزها بیشتر پیاده روی کنیم اما باید بدانیم که حداقل ۱۵۰دقیقه پیاده روی تند در هفته نیاز هست تا تاثیرگذاری خود را روی بدن ما اعمال کند.

میتوانید مدت زمان پیاده روی را به مدت ۱۰ دقیقه تقسیم بندی کنیم ولی این نکته وجود دارد که اگر ۳۰دقیقه پیاده روی سریع داشته باشیم تاثیر بیشتری در چربی سوزی دارد.

تاثیر پیاده روی در لاغری

تاثیر پیاده روی در لاغری

آیا پیاده روی باعث سوختن کالری میشود؟

امروزه دیگر تاثیر پیاده روی در کاهش وزن و لاغری برای هیچ کسی پنهان نیست. بدن شما برای تمام واکنش‌های پیچیده شیمیایی که باعث می‌شوند نفس بکشید، حرکت کنید و عملکردی طبیعی داشته باشید، به انرژی نیاز دارد. از طرفی کالری ضروری برای هر فردی متفاوت است. میزان کالری مورد نیاز برای افراد به عواملی مانند وزن، جنسیت، ژن‌ها و همچنین سطوح فعالیت بستگی دارد. یک اصل طبیعی وجود دارد که می‌گوید برای کاهش وزن، باید بیشتر از کالری دریافتی، کالری بسوزانید.

علاوه بر این افرادی که از نظر فیزیکی بیشتر فعال هستند کالری بیشتری نیز می‌سوزانند. اطلاعات علمی نشان می‌دهد که ۱٫۶ کیلومتر پیاده‌روی بسته به جنسیت و وزن می‌تواند در حدود ۱۰۰ کالری بسوزاند. با وجود اینکه دویدن، کالری بیشتری می‌سوزاند اما در هر ۱٫۶ کیلومتر تنها ۲۳ کالری بیشتر از پیاده‌روی کالری سوخته می‌شود. برای اینکه بتوانید تاثیر پیاده روی در کاهش وزن را بیشتر احساس کنید، می‌توانید در مسیرهایی پیاده‌روی کنید که مقداری شیب داشته باشد. و یا اینکه می‌توانید از تپه‌ها بالاتر بروید.

تاثیر پیاده روی در حفظ عضلات و کاهش وزن

زمانی که شما کالری دریافتی را کاهش می‌دهید، طبیعتا وزن کم می‌کنید. از طرفی علاوه بر چربی بدنی مقداری از سلول‌های ماهیچه‌ای نیز در طی این فرایند می‌سوزند. این موضوع می‌تواند خطرناک باشد زیرا عضله از نظر سوخت و ساز در مقایسه با چربی بسیار فعال‌تر است. شما با داشتن بافت عضلانی مناسب می‌توانید به صورت روزانه کالری بیشتری بسوزانید. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی می‌تواند با این تاثیرات مقابله کند و تا حد زیادی از آب شدن بافت عضلانی جلوگیری کند.

تاثیر پیاده روی در کاهش وزن با استفاده از سوزاندن چربی‌های شکمی
انباشت چربی در قسمت میانی بدن یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی است. در واقع مردانی که اندازه دور شکم آن‌ها بیشتر از ۱۰۲ سانتی‌متر و زنانی هم که بیش از ۸۸ سانتی‌متر، دچار مشکل چاقی هستند.

امیدواریم که از این وبلاگ استفاده لازم را برده باشید. پیشنهاد میکنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده کنید

نماینده فروش تجهیزات پزشکی و زیبایی ناصری


اطلاعات تماس: ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

واتساپ : ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

اینستاگرام: tajhiznaseri

تلگرام:  tajhiznaseri

ایمیل: mojhebeauty@gmail.com

ایتا: tajhiznaseri

روبیکا: tajhiznaseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *