مقالات

ورزشهای مفید روزانه

ورزشهای مفید روزانه

مقدمه: ورزشهای مفید روزانه

در عصر جدید تقریبا همه میدانند که برای حفظ سلامت بدن و داشتن تناسب بدن خوب، باید بصورت مداوم ورزش کرد.

ورزش کردن از زمانهای قدیم تا العان مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از مردم همواره در برنامه روزانه خود ورزش را قرار داده اند.

بطور کلی ورزهای روزانه تونع بسیار زیادی دارند و همید عمر باعث شده تا تمامی افراد چه از یک ورزشکاره حرفه ای گرفته تا یک کارمند یا کارگر بتوانند متناسب با شرایط جسمانی بصورت روزانه ورزش کرده و تناسب اندام خود را حفظ کنند.

شناخت انواع ورزش روزانه

همانطور که اشاره شد ورزشهای روزانه انواع و تنوع زیادی دارند که بعضی از آنها برای تاثیر گذاری روی نقطه خواصی از بدن هستند و بعضی از آنها بصورت عمومی روی تمامی قسمتهای بدن تاثیر گذاری دارند

توجه کنید که قبل از انجام هر کدام از این ورزش‌ها به خوبی بدن خود را گرم کرده و نرمش و کشش را انجام دهید تا عضلات بدن شما آماده انجام حرکات مختلف شوند. در ادامه ورزش‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که افراد بسیاری قادر به انجام آن‌ها هستند. این ورزش‌ها عبارتند از:

پیاده روی

قدم زدن یکی از ورزش‌هایی است که متابولیسم بدن شما را به مقدار کمی افزایش داده و بر روی چربی سوزی تاثیر می‌گذارد. این ورزش برای کارمندان، خانم‌های خانه‌دار و افرادی که وقت زیادی برای انجام ورزش‌های حرفه‌ای ندارند، مناسب است. شما می‌توانید روزانه بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی کنید تا شکلی ایده‌آل به بدن خود بدهید. توجه کنید که اگر بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز پیاده روی می‌کنید، می‌توانید در هفته، ۲ روز را به خود استراحت دهید. اما اگر کمتر از ۳۰ دقیقه این کار را انجام می‌دهید، بهتر است که هر روز قدم بزنید.

حرکات ورزشی مختلفی انجام دهید

حرکات ورزشی زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها را به سادگی می‌توانید در هر مکانی انجام دهید. برای مثال می‌توان به اسکات، نرمش، کشش بدن، تحت فشار قرار دادن شکم و پهلوها با کرانچ و شنا اشاره کرد. حرکات دیگری نیز وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به تناسب اندام برسید؛ اما برای ورزش روزانه در مکان‌های بسته، حرکات ورزشی محدود خواهند بود.

چطور ورزش خود را شروع و به پایان برسانیم

این سوال اغلب برای کسانی پیش می‌آید که به تازگی می‌خواهند ورزش کردن را شروع کنند. شروع کردن و به پایان رساندن ورزش اصولی دارد که گرم کردن و سرد کردن نام دارند. برای این کار می‌توانید کارهایی مثل دویدن، قدم زدن سریع و یا تکرار یک حرکت را انجام دهید. بعد از اینکه بدنتان گرم شد باید حرکات کششی را انجام دهید تا عضله و کشاله‌های شما در زمان ورزش کردن دچار شوک نشوند.

سپس می‌توانید به انجام دادن ورزش اصلی بپردازید و بعد از اتمام آن باید سرد کنید. روند سرد کردن شباهت زیادی به گرم کردن دارد، اما نوع انجام آن‌ها متفاوت است. شما می‌توانید با یک جستجو در گوگل با انواع روش‌های سرد کردن آشنا شوید. بعد از ورزش کردن ممکن است که عضلات بدن شما منقبض شود که برای بهبود آن دوش آب گرم پیشنهاد می‌شود.

ورزشهای مفید روزانه

مزایای ورزش روزانه چیست

در ادامه این مطلب مزایای ورزش روزانه را به شما کاربران گرامی معرفی می‌کنیم.

۱٫تناسب اندام
۲٫افزایش قدرت ریه‌ها و تنفس
۳٫افزایش بازدهی بدن و به تاخیر انداختن خستگی
۴٫افزایش اعتماد به نفس
۵٫افزایش قدرت در عضلات و ماهیچه‌ها
۶٫افزایش قدرت بدنی
۷٫افزایش انعطاف بدن
۸٫کمک به چربی سوزی
۹٫شاداب و سرحال بودن در ادامه روز
۱۰٫کاهش استرس

ورزشهای مفید روزانه

امیدواریم که از این وبلاگ استفاده لازم را برده باشید. پیشنهاد میکنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده کنید

نماینده فروش تجهیزات پزشکی و زیبایی ناصری


اطلاعات تماس: ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

واتساپ : ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

اینستاگرام: tajhiznaseri

تلگرام:  tajhiznaseri

ایمیل: mojhebeauty@gmail.com

ایتا: tajhiznaseri

روبیکا: tajhiznaseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *