مقالات

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود؟

آیا میدانید چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود؟ بر اساس آخرین نظرات کارشناسان و متخصصان پوست، علت مشخصی برای جوش وجود ندارد ولی بعضی از مواد خوراکی هستند که امکان جوش زدن را بیشتر می کنند. بنابراین ایجاد جوش و آکنه تا حد زیادی به رژیم غذایی ما بر میگردد و چیزی که به سلامت پوست ما کمک میکند ، داشتن رژیم غذایی صحیح است. البته جوش در هر سنی بصورت متفاوت بروز میکند. مصرف خوراکی هایی که باعث ایجاد جوش می شوند در نوجوانان بیشتر تاثیر می گذارند تا افراد.

جوش چیست؟

جوش یا همان آکنه یک نوع بیماری شناخته می شود. آکنه روی غدد پوستی تاثیر سوء می گذارد و با اشغال کردن منافذ پوست باعث ایجاد برآمدگی هایی در پوست می شود که به آن جوش می گویند.
پیش از آن که به دنبال درمان جوش های پوستی باشید بهتر از راه های پیشگیری از آن را به طور کامل بدانید تا از بروز جوش و آکنه جلوگیری کنید.

علت اصلی جوش زدن چیست؟

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود

علت کلی و اصلی جوش زدن تجمع چربی روی پوست است. زمانی که چربی پوست بیش از اندازه می شود تجمع میابد و منافذ و فولیکول های پوست را می بندد. در نتیجه جوش های پوستی روی صورت ظاهر می شوند. از طرفی مواردی همچون افزایش انسولین در بدن، باعث می شود که چربی های روی پوست ثابت بمانند و منافذ پوست را مسدود کنند که خود منجر به ایجاد جوش های پوستی می شود.

چه مواد غذایی باعث ایجاد جوش صورت و بدن می شوند؟

 سویا

سویا

مصرف بیش از حد سویا باعث ایجاد مشکلات پوستی همچون جوش می شود. بیشتر محصولات سویا که تولید می شوند از لحاظ ژنتیکی دستکاری شده اند. به همین دلیل مصرف این سویاها باعث می شود تعادل هورمون ها به هم بریزد. یکی از عوامل بروز جوش برهم خوردن تعادل هورمون ها می باشد. بنابراین مصرف سویا را کاهش دهید.

پیتزا

پیتزا

یکی از مواد غذایی است که دارای کربوهیدرات و گلوتن به مقدار زیاد است که باعث ایجاد جوش می شوند. از طرفی هیچ ماده مغذی ای در پیتزا به کار نرفته و سراسر زیان می باشد. بنابراین بهتر است از مصرف پیتزا خودداری کنید و به طور مکرر از آن استفاده نکنید تا کمتر جوش بزنید.

پنیر

پنیر

شاید متعجب شوید اما پنیر یکی از موادی است که باعث بروز آکنه می شود. بدن با خوردن پنیر به از بین رفتن یک سری هورمون ها کمک می کند. در نتیجه جذب قند توسط بدن صورت می گیرد. بنابراین سعی کنید در طول روز به مقدار کمی پنیر مصرف کنید تا به پوست خود کمک کنید.

سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود

از مواد غذایی بسیار خوش مزه و پرطرفدار است که متاسفانه باعث ایجاد جوش می شود. دارای مقادیر زیادی از کربوهیدرات است که با مصرف آن بدن شروع به تولید انسولین می کند. در نتیجه تولید انسولین یک التهاب سیستمیک ایجاد خواهد شد چرا که میزان اسید های چرب امگا ۶ افزایش میابد. بنابراین سعی کنید به میزان کمی سیب زمینی سرخ کرده بخورید تا از بروز جوش های پوستی در امان بمانید.

شیرینی ها

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود

به طور کلی مواد غذایی و خوراکی هایی که باعث ترشح انسولین در بدن می شوند باعث بروز جوش می شوند. با خوردن شیرینی بدن سریعاً شروع به تولید انسولین می کند و باعث ایجاد آکنه می شود. علاوه بر شیرینی مواد غذایی دیگر که باعث افزایش قند خون می شوند، مانند ماکارونی، نیز سبب ایجاد جوش های پوستی می شوند.

غذاهای حاوی چربی امگا ۶

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود

اگر رژیم غذایی شما حاوی غذاهایی است که دارای اسید های چرب امگا ۶ هستند، احتمالا شما جوش های پوستی زیادی دارید. بین این رژیم های غذایی که حاوی چربی امگا ۶ هستند سویا و روغن ذرت نیز وجود دارند. خوردن این مواد غذایی باعث برهم زدن تعادل هورمون ها و ایجاد التهاب می شود که در ادامه زمینه را برای ایجاد جوش فراهم می کند. برای خنثی کردن اثر چربی امگا ۶ بهتر است از مکمل های چربی امگا ۳ استفاده کنید.

مواد غذایی ادویه دار

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود

اگر از غذاهایی استفاده می کنید که به مقدار زیادی ادویه دارند بهتر است آن ها را ترک کنید. ادویه زیاد باعث ایجاد جوش یا تشدید آن می شود. در نتیجه بهتر است این عامل محرک زا را کمتر مصرف کنید تا صورتتان جوش نزند.

نوشابه

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود

یکی از مضر ترین نوشیدنی های دنیا، نوشابه است که علاوه بر ایجاد جوش مشکلات دیگری برای سلامت بدن ایجاد می کند. نوشابه دارای مقدار زیادی فروکتوز است. فروکتوز هم یک نوع قند است که باعث افزایش میزان انسولین در بدن می شود. در نتیجه افزایش میزان انسولین صورت شما جوش می زند. بنابراین برای حفظ سلامت بدن و حفظ سلامت پوستتان بهتر است نوشیدنی های دیگرم مانند آب را جایگزین نوشابه کنید.

بعضی غذاهای دریایی

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود

برخی از غذاهای دریایی به دلیل داشتن ید و عناصر شیمیایی به مقدار زیاد، باعث ایجاد مشکلات پوستی من جمله جوش می شوند. میگو یکی از این غذاهای دریایی است که خوب است به طور کنترل شده آن را مصرف کنید.

شکلات

شکلات

دارای مقادیر زیادی از قند و اسید چرب هستند. باعث می شود غده های چربی روی پوست زیاد شوند و آکنه ایجاد شود. به طور کلی هیچ دلیل علمی ای وجود ندارد که ثابت کند شکلات ارتباط مستقیم با جوش زدن دارد اما طبق آمار گرفته شده مشخص شده است که افرادی که زیاد شکلات می خورند بیشتر در معرض جوش های پوستی قرار دارند. اگر به شکلات علاقه زیادی دارید بهتر است از شکلات های تلخ استفاده کنید چرا که دارای مقدار بیشتری آنتی اکسیدان هستند و نسبت به شکلات های دیگر قند کمتری دارند.

به این نکات توجه کنید تا کمتر جوش بزنید

چه مواد غذایی باعث جوش صورت میشود

سعی کنید در طول روز به مقدار زیادی آب بنوشید. نوشیدن روزانه ۲ لیتر آب جزو واجبات است.
هرگز با جوش های خود بازی نکنید و آن ها را دستکاری نکنید.
در طول شبانه روز خواب کافی داشته باشید. سعی کنید شب ها حداقل ۶ ساعت بخوابید تا خواب مورد نیاز بدنتان تامین شود.
به طور مرتب و روزانه ورزش کنید و در طول روز تحرک داشته باشید.
یک رژیم غذایی که حاوی سبزیجات و میوه های تازه باشد را در پیش بگیرید و از مواد غذایی که گلوتن ندارند و قند کمی دارند استفاده کنید.
از مواد شیمیایی برای پوستتان استفاده نکنید.

 

برای خرید تجهیزات پزشکی و پوستی به لینک های زیر مراجعه بفرمایید.

نماینده فروش تجهیزات پزشکی و زیبایی ناصری

 تماس:  ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

واتساپ :  ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

اینستاگرام: tajhiznaseri

تلگرام:  tajhiznaseri

ایمیل:  mojhebeauty@gmail.com

ایتا: tajhiznaseri

روبیکا: tajhiznaseri

سروش: tajhiznaseri

حجره اینترنتی: tajhiznaseri

ساعت کاری: ۸ الی ۲۱

آدرس: تهران, حیطه فعالیت کاری سراسر استان

به مدیریت : خانم ناصری


خرید کالا پزشکی , قیمت کالای پزشکی در رشت , تولید و پخش تجهیزات پزشکی , فروش تجهیزات پزشکی , تجهیزات پزشکی رشت , خرید دستگاه لاغری , تجهیز ناصری , مرکز تجهیزات پزشکی رشت , تجهیزات سالن زیبایی ، تجهیزات پزشکی تهران ، تجهیزات پوست و مو ، ترولی ، هیدرودرم ، تخت مژه ، تخت ناخن ، ترولی فلزی،لیفتینگ و هایفوتراپی،تولیدی میز ناخن تهران، راهکار جلوگیری از پوکی استخوان,دستگاه اسکالپ سر,ترولی فلزی,کیف تجهیزات پزشکی,تخت مژه,سرشور سیلیکونی,قیمت تخت مژه کار,دستگاه کاشت ناخن,

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *