مقالات

حفظ سلامت لثه

حفظ سلامت لثه

حفظ سلامت لثه: یکی از مواردی که باید همیشه مراقب آن باشیم مراقبت بسیار ویژه از دندان ها و لثه ها است.

شاید بسیاری از مردم این مورد را جدی نگیرند ولی باید دانست که بیماری در لثه و دندان میتواند آسیب جدی به سیستم امنیتی بدن وارد کرده و ضمینه ای برای ایجاد بیماری های دیگر در بدن شود.

برای اینکه دنهایی سالم و زیبا داشته باشید کافیست به چند نکته توجه بیشتری داشته باشید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا آشنایی کامل به روش مراقبت از دندان و لثه پیدا کنید.

رعایت نکات زیر الزامیست:

۱. هر روز دو مرتبه مسواک بزنید(دندان و لثه و زبان )

توصیه میشود دندانهای خود را روزی دو مرتبه مسواک بزنید یکبار صبح و یکبار شب و مدت زمان مسواک زدن حداقل دو دقیقه باشد.فراموش نکنید که فقط مسواک زدن دندان کافی نیست و باید حتما لثه ها و زبان را نیز مسواک زد.

این کار باعث از بین رفتن باکتری هایی که روی لثه تجمع میکنند میشود.اگر فقط دندان ها را مسواک بزنید و به لثه و زبان توجه نکنید روش درستی را برای مسواک زدن انتخاب نکرده اید.

۲. هر روز از نخ دندان استفاده کنید

درست است که مسواک زدن خیلی اهمیت دارد اما نباید نخ دندان کشیدن را فراموش کنید. مسواک نمی‌تواند بین دندان‌ها و شکاف‌ها را تمیز کند. پلاک و مواد غذایی درون این شکاف‌ها جمع می‌شوند که موجب می‌شود باکتری‌ها بین دندان‌ها و لثه‌ها شکل بگیرند.

پلاک میکروبی چسبناک روی لثه‌ها و دندان‌ها باقی می‌ماند که موجب شکل گرفتن باکتری‌ها می‌شود و در نهایت شما را در معرض خطر دچار شدن به بیمار لثه قرار می‌دهد. حتماً روزی یک‌بار از نخ دندان استفاده کنید.

۳. استفاده از دهان شویه

پس از مسواک زدن دندان‌ها حتماً دهانتان را با دهان‌شویه ضدعفونی‌کننده بشویید. معمولاً دهان‌شویه‌ها ضد باکتری یا ضد پلاک هستند. استفاده از دهان‌شویه به شسته شدن باکتری‌های سست شده و کاهش این باکتری‌های مضر که در نهایت موجب شکل‌گیری پلاک و بیماری لثه می‌شوند کمک می‌کند.

حتماً از دهان‌شویه غیرالکلی استفاده کنید چون الکل دهان را خشک می‌کند و موجب می‌شود که باکتری‌ها به‌سختی از روی دندان‌ها شسته شوند.

۴. مراجعه به پزشک

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای سلامت لثه‌ باید انجام دهید این است که حداقل دو بار در سال به دندان‌پزشک مراجعه کنید. دندان‌پزشک با معاینه دهان و دندان می‌تواند سلامت را ارزیابی کند. شاید هر کاری لازم بوده برای سلامت دهان و دندانتان انجام داده‌اید اما بازهم ممکن است دچار بیماری لثه شوید.

دندان‌پزشک سابقه پزشکی‌تان، خونریزی و پاکت‌ها را بررسی می‌کند. دندان‌پزشک جرم‌گیری هم انجام می‌دهد تا باکتری‌های روی دندان قبل از اینکه به لثه‌ها برسند از بین بروند.

حفظ سلامت لثه

۵. جدی گرفتن نشانهای بیماری

حتی اگر همه اقدامات احتیاطی را انجام می‌دهید باید مراقب نشانه‌های بیماری لثه باشید. ابتدا باید توجه کنید که آیا لثه‌هایتان حساس یا متورم شده‌اند یا نه. اگر حتی کمی درد یا تورم دارید باید در اسرع وقت به دندان‌پزشک مراجعه کنید. دندان‌های لق یا در حال افتادن را شناسایی کنید چون شاید نشانه مشکل جدی‌تری باشند.

مراقبت از دهان فقط به معنای مراقبت از دندان‌ها نیست بلکه باید از سلامت لثه هم مراقبت لازم را به عمل آورید. اگر به نکات فوق توجه کنید و از دندان‌ها و لثه‌ها مراقبت کنید دچار مشکلات کمتری می‌شوید. با این کار در مراجعه بعدی به دندان‌پزشک، استرس کمتری خواهید داشت.

حفظ سلامت لثه

امیدواریم که از این وبلاگ استفاده لازم را برده باشید. پیشنهاد میکنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده کنید

نماینده فروش تجهیزات پزشکی و زیبایی ناصری


اطلاعات تماس: ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

واتساپ : ۰۹۳۸۸۹۵۰۲۲۳

اینستاگرام: tajhiznaseri

تلگرام:  tajhiznaseri

ایمیل: mojhebeauty@gmail.com

ایتا: tajhiznaseri

روبیکا: tajhiznaseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *